مکمل بنزین اکتان بوسترLUXIT با حجم 355 میلی لیتر
مکمل بنزین یا اکتان بوستر LUXIT (لوکسیت)، مکمل سوختی است چند منظوره جهت افزایش عدد اکتان بنزین، برای تمامی خودرو ها و موتورهای بنزینی ،این مکمل می تواند عدد اکتان بنزین را بسته به نوع بنزین از3 الی 8 درجه ارتقاء بخشد. به دلیل جلوگیری از knocking از سایش سوپاپ ها جلوگیری می کند.از سلامت موتور در برابر , ضربه زدن پیستون و احتراق ناخواسته در سیلندر محافظت می کند.
مزایای استفاده از مکمل سوخت LUXIT
با استفاده کردن از مکمل بنزین اکتان بوستر لاکسیت از خوردگی سوپاپها و محل تاپیک سوپاپها در موتور جلوگیری کرده و طول عمر موتور را افزایش دهید. اکتان بوستر لاکسیت تا حد زیادی کپ اولیه موتور را برطرف کرده و موجب افزایش ضریب راندمان موتور خودرو می شود. مکمل بنزین اکتان بوسترLUXIT برای خودروهای با کاتالیست مناسب می باشد و به سنسور اکسیژن نیز آسیب نمی رساند.
از سایش قطعات جلوگیری می کند.
عملکرد وسیله نقلیه را بهبود می بخشد.
عدد اکتان سوخت را بهبود می بخشد.
گاز های مضر اگزور را کاهش می دهد.
روش استفاده از مکمل سوخت :
پس از هر بار سوخت گیری خودرو این مکمل سوخت را میتوان به داخل باک بنزین اضافه کنید.
355 میلی لیتر از اکتان بوستر LUXIT برای ۶۰ لیتر بنزین کاملا مناسب و بهینه می باشد.
و
مکمل های مصرف سوخت، از جمله فرآورده های سوختی هستند که حتما آنها را در جایگاه های عرضه سوخت به صورت قرص یا محلول دیده اید.
این مکمل ها آن طور که تولید کنندگان آنها می گویند، می توانند روان کنندگی و بازدهی سوخت را بالا ببرند، آلودگی ناشی از سوخت را کاهش دهند و از یخ زدن سوخت در دماهای پایین جلوگیری کنند، افزایش عمر موتور، پایداری سوخت، جدا شدن رسوبات و مواد زائد و روان کاری اجزای متحرک در سیستم سوخت رسانی و موتور از دیگر موارد ادعایی آنهاست ، این در شرایطی است که سازمان ملی استاندارد و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت تا کنون استاندارد این مکمل ها را تایید نکرده اند.
بر همین اساس بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد به «آخر هفته» می گوید: هیچ کدام از مواردی که به عنوان فواید این مکمل ها عنوان می شوند، برای سازمان ملی استاندارد اثبات نشده است و این مکمل ها تا کنون موفق به دریافت استاندارد از این سازمان نشده اند. اما اگر این مکمل ها آن طور که کاظمی می گوید محصولاتی غیر استاندارد هستند، چرا به وفور در جایگاه های سوخت به فروش می رسند؟ کاظمی در پاسخ به این سوال می گوید: به هر حال این طور هم نیست که هر کالایی که ما تایید نکنیم، در بازار به فروش نرسد. اما در کنار دو سازمان یاد شده، کارشناسان عقیده دارند این مکمل ها که یا وارداتی هستند یا در کارگاه هایی در داخل کشور بسته بندی می شوند، بر خلاف چیزهایی که در تبلیغات شان گفته می شود اصلا کارآیی ندارند و حتی برای خودرو و سیستم سوخت رسانی آن زیان هایی را هم در پی دارند.
مکمل های مصرف سوخت، از جمله فرآورده های سوختی هستند که حتما آنها را در جایگاه های عرضه سوخت به صورت قرص یا محلول دیده اید.
این مکمل ها آن طور که تولید کنندگان آنها می گویند، می توانند روان کنندگی و بازدهی سوخت را بالا ببرند، آلودگی ناشی از سوخت را کاهش دهند و از یخ زدن سوخت در دماهای پایین جلوگیری کنند، افزایش عمر موتور، پایداری سوخت، جدا شدن رسوبات و مواد زائد و روان کاری اجزای متحرک در سیستم سوخت رسانی و موتور از دیگر موارد ادعایی آنهاست ، این در شرایطی است که سازمان ملی استاندارد و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت تا کنون استاندارد این مکمل ها را تایید نکرده اند.
بر همین اساس بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد به «آخر هفته» می گوید: هیچ کدام از مواردی که به عنوان فواید این مکمل ها عنوان می شوند، برای سازمان ملی استاندارد اثبات نشده است و این مکمل ها تا کنون موفق به دریافت استاندارد از این سازمان نشده اند. اما اگر این مکمل ها آن طور که کاظمی می گوید محصولاتی غیر استاندارد هستند، چرا به وفور در جایگاه های سوخت به فروش می رسند؟ کاظمی در پاسخ به این سوال می گوید: به هر حال این طور هم نیست که هر کالایی که ما تایید نکنیم، در بازار به فروش نرسد. اما در کنار دو سازمان یاد شده، کارشناسان عقیده دارند این مکمل ها که یا وارداتی هستند یا در کارگاه هایی در داخل کشور بسته بندی می شوند، بر خلاف چیزهایی که در تبلیغات شان گفته می شود اصلا کارآیی ندارند و حتی برای خودرو و سیستم سوخت رسانی آن زیان هایی را هم در پی دارند.
داود اسماعیلی، کارشناس مسائل فنی خودرو در رابطه با مکمل های سوخت خودرو به «آخر هفته» می گوید: این مکمل ها برای خودرو فایده ای ندارند چراکه موادی که ادعا می شود در آنها به کار نرفته است. او در رابطه با یکی از ادعاهای این مکمل ها مبنی بر افزایش عدد اکتان سوخت عقیده دارد: اینکه می گویند این مکمل ها موادی دارند که باعث می شود بنزین بهتر بسوزد و از رسوب بنزین جلوگیری می کند، تبلیغی بیش نیست زیرا سوختی که در جایگاه ها عرضه می شود بعد از نظارت های فراوانی تولید و عرضه می شود که احتمال غیراستاندارد بودن آن را بسیار کاهش می دهد.
اسماعیلی بر خلاف عقیده رایج این روزها که سوخت های موجود در جایگاه ها را غیراستاندارد می داند، سوختی که در جایگاه ها عرضه می شود را غیراستاندارد نمی داند و عقیده دارد این خودروها هستند که عملیات سوخت را کامل انجام نمی دهند و به اصطلاح خام سوزی دارند. او در توضیح بیشتر می گوید: برای مثال خودروهای فرسوده بخش زیادی از سوخت را نمی سوزانند بلکه آن را تبدیل به دود می کنند که همین موضوع هم باعث افزایش آلودگی هوا می شود. این کارشناس مسائل فنی خودرو عقیده دارد بسیاری از خودروهایی که صفر هستند هم همین مشکل را دارند و بخشی از سوخت را نمی سوزانند در حالیکه یک خودرو با استانداردهای روز دنیا همین سوخت را به صورت کامل و صحیح می سوزانند و باعث آلودگی هوا نیز نمی شوند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود سوخت به صورت کامل فرآیند احتراق را طی نکند آلودگی هوا است زیرا در شرایطی که اکسیژن هوا کم است، بنزین به درستی نمی سوزد این در حالی است که هیچ کدام از مکمل های سوخت تا کنون ادعای خود مبنی بر کاهش آلودگی هوا را عملی نکرده اند.
داود اسماعیلی، کارشناس مسائل فنی خودرو در رابطه با مکمل های سوخت خودرو به «آخر هفته» می گوید: این مکمل ها برای خودرو فایده ای ندارند چراکه موادی که ادعا می شود در آنها به کار نرفته است. او در رابطه با یکی از ادعاهای این مکمل ها مبنی بر افزایش عدد اکتان سوخت عقیده دارد: اینکه می گویند این مکمل ها موادی دارند که باعث می شود بنزین بهتر بسوزد و از رسوب بنزین جلوگیری می کند، تبلیغی بیش نیست زیرا سوختی که در جایگاه ها عرضه می شود بعد از نظارت های فراوانی تولید و عرضه می شود که احتمال غیراستاندارد بودن آن را بسیار کاهش می دهد.
اسماعیلی بر خلاف عقیده رایج این روزها که سوخت های موجود در جایگاه ها را غیراستاندارد می داند، سوختی که در جایگاه ها عرضه می شود را غیراستاندارد نمی داند و عقیده دارد این خودروها هستند که عملیات سوخت را کامل انجام نمی دهند و به اصطلاح خام سوزی دارند. او در توضیح بیشتر می گوید: برای مثال خودروهای فرسوده بخش زیادی از سوخت را نمی سوزانند بلکه آن را تبدیل به دود می کنند که همین موضوع هم باعث افزایش آلودگی هوا می شود. این کارشناس مسائل فنی خودرو عقیده دارد بسیاری از خودروهایی که صفر هستند هم همین مشکل را دارند و بخشی از سوخت را نمی سوزانند در حالیکه یک خودرو با استانداردهای روز دنیا همین سوخت را به صورت کامل و صحیح می سوزانند و باعث آلودگی هوا نیز نمی شوند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود سوخت به صورت کامل فرآیند احتراق را طی نکند آلودگی هوا است زیرا در شرایطی که اکسیژن هوا کم است، بنزین به درستی نمی سوزد این در حالی است که هیچ کدام از مکمل های سوخت تا کنون ادعای خود مبنی بر کاهش آلودگی هوا را عملی نکرده اند.
اما هرچند بسیاری از کارشناسان به طور کلی مصرف مکمل های سوخت را توصیه نمی کنند، اما برخی از صاحبان خودرو از مصرف مکمل ها راضی هستند و عده زیادی هم از این مکمل ها به عنوان مصادیق کلاهبرداری یاد می کنند کارشناسان تاکید دارند که این محصولات هم برای خودرو مضر است و هم برای محیط زیست. جالب است بدانید در رابطه با این موضوع هر دو طرف درست می گویند، اما توجه به یک نکته در چرایی راضی بودن و ناراضی بودن افراد از این مکمل ها ضروری است. به عقیده اسماعیلی اگر مصرف مکمل های سوخت را از خودرویی که صفر است و تا کنون هیچ مسافتی را نپیموده است آغاز کنید، مشکلی برای خودرویتان پیش نمی آید، اما اگر همین مکمل ها را در خودرویی که فرضا ۵ سال کار کرده و هیچ گاه هیچ مکملی هم به خود ندیده است استفاده کنید، خودرو دچار مشکل می شود و مکمل های سوخت در رابطه با خودروهای کارکرده به نوعی نوش داروی پس از مرگ سهراب می شوند.
خودرویی که چند سال بدون هیچ مکمل سوختی کار کرده است قطعا رسوباتی در باک خود دارد که در جایی جمع شده اند و ساکن هستند، این در حالی است که استفاده از مکمل در این دست خودروها باعث می شود این رسوبات در داخل باک حل شود و در مسیر عبور بنزین، لوله های بنزین، پمپ بنزین و در نهایت سوزن انژکتورها حرکت کند و آنها را نیز کثیف کند و جرم ها را به آنجا نیز منتقل کند. بنابراین توصیه می شود اگر خودرویتان صفر است، از این مکمل ها در هر نوبت سوخت گیری اضافه کنید. اما نه تنها سازمان استاندارد و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت استفاده از مکمل ها را توصیه نمی کنند؛ بلکه خودروسازان نیز در اطلاعیه های مختلف به مشتریان خود گوشزد می کنند که اضافه کردن انواع مکمل بنزین، شوینده انژکتور، روغن بنزین و تقویت کننده اکتان در هیچ کدام از محصولات تولیدیشان توصیه نمی شود و در این اطلاعیه ها آمده است که مصرف مواد نامبرده علاوه بر لغو گارانتی خودرو، احتمال غیر ایمن ساختن خودرو به ویژه اجزای سوخت رسانی را نیز فراهم می کند. جالب است بدانید تا کنون مواردی از بروز ایرادهای موتوری و سیستم سوخت رسانی نیز در اثر استفاده از این مواد گزارش شده است.
در آخر کارشناس فنی هفته نامه آخر هفته توصیه می کند اگر هم قصد استفاده از هر کدام از این مواد مکمل را دارید یا خودرو شما برای تنظیم سوخت رسانی و تمیز شدن این مسیر به این مواد احتیاج دارد، حتما آن را در نمایندگی های مجاز و زیر نظر پرسنل رسمی این نمایندگی ها به خودرو خود تزریق کنید.
منبع:
شبکه اینترنتی آفتاب
در صورتیکه به حرفهای گفته شده در بالا اعتماد کنید، با پرداخت هزینهای اضافه صاحب محصولی جادویی خواهید شد! برای استفاده از مکمل سوخت تنها کافیست که این مایع را در باک بنزین اتومبیل خود بریزید.
مکملهای سوخت برای موتورهای بنزینی و دیزلی در بازار موجود است. براساس وعده سازندگان این مکملها، با استفاده از این محصولات مزایای زیادی نصیب صاحبان خودرو میشود که برای مثال میتوان به تمیز شدن سیستم انژکتور و حذف آب از سیستم سوخترسانی اشاره کرد. برای بهبود عملکرد کاتالیزور خودرو و همچنین سیستم اگزوز، محصولات دیگری بهطور مخصوص توسعه داده شدهاند و در بازار برای خرید موجود هستند.
براساس ادعا سازندگان این محصولات، در حالت کلی با استفاده از این مکملها باید خودرو عملکرد روانتری را از خود نشان دهد. علت این امر را باید در مصرف سوخت بهینهتر، بهبود عملکرد، کاهش انتشار گازهای سمی و افزایش عمر مفید موتور خودرو جستجو کرد.
استفاده از مکمل سوخت بسیار راحت است. برای آشنایی با نحوه استفاده از مکملها میتوانید دستورالعمل موجود بر روی بستهبندی آن ها را مطالعه کنید. در اغلب موارد مکملهای سوخت مایع بوده و تنها نیاز است آنها را داخل باک خودرو بریزید، البته باک باید پر از بنزین یا گازوئیل باشد. مکمل باید با سوخت ترکیب شده و وارد سیستم سوخترسانی خودرو شود تا کارایی مناسبی از خود نشان دهد.
در حالت عمومی مکملهای سوخت برای خودروهای قدیمی و یا اتومبیلهایی که کارکرد بالایی دارند، مناسب هستند چراکه سیستم سوخترسانی آنها را تمیز میکنند. تقریبا میتوان گفت مکملهای سوخت برای خودروهای نو و یا دستگاههایی که از آنها به خوبی مراقبت میشود، کارایی لازم را ندارد و استفاده از آنها بهبودی در عملکرد این ماشینها ایجاد نمیکند.
اما هرچند بسیاری از کارشناسان به طور کلی مصرف مکمل های سوخت را توصیه نمی کنند، اما برخی از صاحبان خودرو از مصرف مکمل ها راضی هستند و عده زیادی هم از این مکمل ها به عنوان مصادیق کلاهبرداری یاد می کنند کارشناسان تاکید دارند که این محصولات هم برای خودرو مضر است و هم برای محیط زیست. جالب است بدانید در رابطه با این موضوع هر دو طرف درست می گویند، اما توجه به یک نکته در چرایی راضی بودن و ناراضی بودن افراد از این مکمل ها ضروری است. به عقیده اسماعیلی اگر مصرف مکمل های سوخت را از خودرویی که صفر است و تا کنون هیچ مسافتی را نپیموده است آغاز کنید، مشکلی برای خودرویتان پیش نمی آید، اما اگر همین مکمل ها را در خودرویی که فرضا ۵ سال کار کرده و هیچ گاه هیچ مکملی هم به خود ندیده است استفاده کنید، خودرو دچار مشکل می شود و مکمل های سوخت در رابطه با خودروهای کارکرده به نوعی نوش داروی پس از مرگ سهراب می شوند.
خودرویی که چند سال بدون هیچ مکمل سوختی کار کرده است قطعا رسوباتی در باک خود دارد که در جایی جمع شده اند و ساکن هستند، این در حالی است که استفاده از مکمل در این دست خودروها باعث می شود این رسوبات در داخل باک حل شود و در مسیر عبور بنزین، لوله های بنزین، پمپ بنزین و در نهایت سوزن انژکتورها حرکت کند و آنها را نیز کثیف کند و جرم ها را به آنجا نیز منتقل کند. بنابراین توصیه می شود اگر خودرویتان صفر است، از این مکمل ها در هر نوبت سوخت گیری اضافه کنید. اما نه تنها سازمان استاندارد و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت استفاده از مکمل ها را توصیه نمی کنند؛ بلکه خودروسازان نیز در اطلاعیه های مختلف به مشتریان خود گوشزد می کنند که اضافه کردن انواع مکمل بنزین، شوینده انژکتور، روغن بنزین و تقویت کننده اکتان در هیچ کدام از محصولات تولیدیشان توصیه نمی شود و در این اطلاعیه ها آمده است که مصرف مواد نامبرده علاوه بر لغو گارانتی خودرو، احتمال غیر ایمن ساختن خودرو به ویژه اجزای سوخت رسانی را نیز فراهم می کند. جالب است بدانید تا کنون مواردی از بروز ایرادهای موتوری و سیستم سوخت رسانی نیز در اثر استفاده از این مواد گزارش شده است.
در آخر کارشناس فنی هفته نامه آخر هفته توصیه می کند اگر هم قصد استفاده از هر کدام از این مواد مکمل را دارید یا خودرو شما برای تنظیم سوخت رسانی و تمیز شدن این مسیر به این مواد احتیاج دارد، حتما آن را در نمایندگی های مجاز و زیر نظر پرسنل رسمی این نمایندگی ها به خودرو خود تزریق کنید.
منبع:
شبکه اینترنتی آفتاب
در صورتیکه به حرفهای گفته شده در بالا اعتماد کنید، با پرداخت هزینهای اضافه صاحب محصولی جادویی خواهید شد! برای استفاده از مکمل سوخت تنها کافیست که این مایع را در باک بنزین اتومبیل خود بریزید.
مکملهای سوخت برای موتورهای بنزینی و دیزلی در بازار موجود است. براساس وعده سازندگان این مکملها، با استفاده از این محصولات مزایای زیادی نصیب صاحبان خودرو میشود که برای مثال میتوان به تمیز شدن سیستم انژکتور و حذف آب از سیستم سوخترسانی اشاره کرد. برای بهبود عملکرد کاتالیزور خودرو و همچنین سیستم اگزوز، محصولات دیگری بهطور مخصوص توسعه داده شدهاند و در بازار برای خرید موجود هستند.
براساس ادعا سازندگان این محصولات، در حالت کلی با استفاده از این مکملها باید خودرو عملکرد روانتری را از خود نشان دهد. علت این امر را باید در مصرف سوخت بهینهتر، بهبود عملکرد، کاهش انتشار گازهای سمی و افزایش عمر مفید موتور خودرو جستجو کرد.
استفاده از مکمل سوخت بسیار راحت است. برای آشنایی با نحوه استفاده از مکملها میتوانید دستورالعمل موجود بر روی بستهبندی آن ها را مطالعه کنید. در اغلب موارد مکملهای سوخت مایع بوده و تنها نیاز است آنها را داخل باک خودرو بریزید، البته باک باید پر از بنزین یا گازوئیل باشد. مکمل باید با سوخت ترکیب شده و وارد سیستم سوخترسانی خودرو شود تا کارایی مناسبی از خود نشان دهد.
در حالت عمومی مکملهای سوخت برای خودروهای قدیمی و یا اتومبیلهایی که کارکرد بالایی دارند، مناسب هستند چراکه سیستم سوخترسانی آنها را تمیز میکنند. تقریبا میتوان گفت مکملهای سوخت برای خودروهای نو و یا دستگاههایی که از آنها به خوبی مراقبت میشود، کارایی لازم را ندارد و استفاده از آنها بهبودی در عملکرد این ماشینها ایجاد نمیکند.
انواع مکملهای سوخت
مکملهای سوخت متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام برای کارایی خاصی توسعه یافتهاند. برخی از این محصولات برای خودروهای قدیمی تولید شدهاند. همانطور که میدانید تکنولوژی مورد استفاده در اتومبیلها در سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته است، بنابراین مواد مورد استفاده در مکملها باید متفاوت باشد.
اگر در منطقهای سردسیر زندگی میکنید و خودرو شما دیزلی است، از مکمل سوخت برای جلوگیری از یخ زدن گازوئیل استفاده کنید. این کار از انسداد سیستم سوخترسانی نیز جلوگیری میکند. اگر برای مدت طولانی در هوای سرد از اتومبیل خود استفاده نمیکنید و در پارکینگ برای مدتی خاموش باقی میماند، از دو مکمل سوخت استفاده کنید تا ماشین به راحتی روشن شود.
این رو هم بخون:
استفاده از مکمل برای خودرویی که مدت زمان زیادی خاموش بوده، باعث میشود که رسوبات سیستم سوخترسانی از بین برود و عملکرد روانتری داشته باشد.
مکملهای سوخت متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام برای کارایی خاصی توسعه یافتهاند. برخی از این محصولات برای خودروهای قدیمی تولید شدهاند. همانطور که میدانید تکنولوژی مورد استفاده در اتومبیلها در سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته است، بنابراین مواد مورد استفاده در مکملها باید متفاوت باشد.
اگر در منطقهای سردسیر زندگی میکنید و خودرو شما دیزلی است، از مکمل سوخت برای جلوگیری از یخ زدن گازوئیل استفاده کنید. این کار از انسداد سیستم سوخترسانی نیز جلوگیری میکند. اگر برای مدت طولانی در هوای سرد از اتومبیل خود استفاده نمیکنید و در پارکینگ برای مدتی خاموش باقی میماند، از دو مکمل سوخت استفاده کنید تا ماشین به راحتی روشن شود.
استفاده از مکمل برای خودرویی که مدت زمان زیادی خاموش بوده، باعث میشود که رسوبات سیستم سوخترسانی از بین برود و عملکرد روانتری داشته باشد.
کارایی
در حالیکه مکملهای سوخت در برخی مواقع و برای بعضی اتومبیلها مفید واقع میشوند ولی در زمینه صرفهجویی در مصرف انرژی کارایی چندانی ندارد. در حقیقت هزینهای که برای مکمل سوخت پرداخت میشود برابر با پول بنزینی است که به گفته تولیدکنندگان صرفهجویی میشود. در حقیقت بهترین مکمل سوخت در دنیا نیز هزینهای بیشتر از پولی که در مصرف بنزین صرفهجویی میشود را از راننده طلب میکند.
برخلاف ادعای شرکتهای تولیدکننده مکملهای سوخت، در بررسی صورت گرفته توسط یک گروه مشخص شد که مکملهای سوخت باعث افزایش هزینه ۵۰ سنتی به ازای هر لیتر بنزین مصرفی میشود! درحالیکه اکثر تولیدکنندگان مکملهای سوخت ادعا میکنند که محصولشان باعث افزایش اکتان بنزین میشود و کارکرد بهتر موتور را در پی دارند ولی استفاده از بنزین باکیفیت کارایی بهتری را برای موتور خودرو به ارمغان میآورد.
در حالیکه مکملهای سوخت در برخی مواقع و برای بعضی اتومبیلها مفید واقع میشوند ولی در زمینه صرفهجویی در مصرف انرژی کارایی چندانی ندارد. در حقیقت هزینهای که برای مکمل سوخت پرداخت میشود برابر با پول بنزینی است که به گفته تولیدکنندگان صرفهجویی میشود. در حقیقت بهترین مکمل سوخت در دنیا نیز هزینهای بیشتر از پولی که در مصرف بنزین صرفهجویی میشود را از راننده طلب میکند.
برخلاف ادعای شرکتهای تولیدکننده مکملهای سوخت، در بررسی صورت گرفته توسط یک گروه مشخص شد که مکملهای سوخت باعث افزایش هزینه ۵۰ سنتی به ازای هر لیتر بنزین مصرفی میشود! درحالیکه اکثر تولیدکنندگان مکملهای سوخت ادعا میکنند که محصولشان باعث افزایش اکتان بنزین میشود و کارکرد بهتر موتور را در پی دارند ولی استفاده از بنزین باکیفیت کارایی بهتری را برای موتور خودرو به ارمغان میآورد.
راهکار جایگزین
اگر عمر خودرو شما کمتر از ۱۰ سال بوده و همچنین در این مدت به خوبی از آن نگهداری کرده باشید، نیازی به استفاده از هیچ یک از مکملهای سوخت موجود در بازار ندارید. خودرو شما بهترین کارایی را از نظر موتور و همچنین سیستمهای الکتریکی در اختیار شما قرار میدهد.
باتوجه به تبلیغات بالای سازندگان مکملها، پس چرا تولیدکنندگان خودرو استفاده از آن را به رانندگان پیشنهاد نمیکنند و یا چرا این محصولات در تمامی پمپ بنزینها در سراسر کشور موجود نیستند؟ جواب این سوالات ساده است، کارایی مکملها مطابق با ادعای سازندگان آنها نیست.
اگر احساس میکنید که خودروی شما تنبل شده و کارایی لازم را ندارد و برای بهبود دوباره عملکرد آن نیاز به محصولی جداگانه دارید، بهجای استفاده از مکملهای سوخت، باک ماشین را با بنزین با اکتان بالا پر کنید. معمولا بنزینهای موجود در بازار دارای اکتان ۹۵ هستند ولی در برخی پمپ بنزینها میتوان بنزین با اکتان ۹۹ نیز خریداری کرد.
اگرچه بنزینهای با اکتان بالا برای خودروهای اسپرت بیشتر کارایی دارد ولی میتوانید هر چند وقت یکبار با استفاده از بنزین مجهز به اکتان، عملکرد اتومبیل خود را بهبود دهید. دفعه بعدی که وارد پمپ بنزین شدید، قبل از وسوسه شدن برای خریداری مکمل سوخت سعی کنید بنزین باکیفیت مصرف کنید.
اگر عمر خودرو شما کمتر از ۱۰ سال بوده و همچنین در این مدت به خوبی از آن نگهداری کرده باشید، نیازی به استفاده از هیچ یک از مکملهای سوخت موجود در بازار ندارید. خودرو شما بهترین کارایی را از نظر موتور و همچنین سیستمهای الکتریکی در اختیار شما قرار میدهد.
باتوجه به تبلیغات بالای سازندگان مکملها، پس چرا تولیدکنندگان خودرو استفاده از آن را به رانندگان پیشنهاد نمیکنند و یا چرا این محصولات در تمامی پمپ بنزینها در سراسر کشور موجود نیستند؟ جواب این سوالات ساده است، کارایی مکملها مطابق با ادعای سازندگان آنها نیست.
اگر احساس میکنید که خودروی شما تنبل شده و کارایی لازم را ندارد و برای بهبود دوباره عملکرد آن نیاز به محصولی جداگانه دارید، بهجای استفاده از مکملهای سوخت، باک ماشین را با بنزین با اکتان بالا پر کنید. معمولا بنزینهای موجود در بازار دارای اکتان ۹۵ هستند ولی در برخی پمپ بنزینها میتوان بنزین با اکتان ۹۹ نیز خریداری کرد.
اگرچه بنزینهای با اکتان بالا برای خودروهای اسپرت بیشتر کارایی دارد ولی میتوانید هر چند وقت یکبار با استفاده از بنزین مجهز به اکتان، عملکرد اتومبیل خود را بهبود دهید. دفعه بعدی که وارد پمپ بنزین شدید، قبل از وسوسه شدن برای خریداری مکمل سوخت سعی کنید بنزین باکیفیت مصرف کنید.
مکمل سوخت یا اکتان بوستر چیست و چه کاربردی دارد؟
شاید برای شما این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به جایگاه سوخت گیری (پمپ بنزین)، یا هنگام خرید لوازم یدکی یا حتی هنگام خرید اسپری تمیز کننده تایر و داشبورد متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت(اکتان بوستر) را پیشنهاد کند. براساس گفته های آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی موتور مکمل های بنزین به افزایش بهسوزی یا اکتان افزایی خودرو کمک می کنند و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟
در صورتیکه به حرفهای گفته شده فروشندگان اعتماد کنید، با پرداخت هزینهای اضافه صاحب محلولی اعجاب انگیز خواهید شد! برای استفاده از مکمل سوخت (مکمل اکتان)تنها کافیست که این قوطی از این محلول را به باک پر بنزین اتومبیل خود اضافه کنید.مکملهای سوخت یا به بیانی دیگر افزودنی های سوخت برای موتورهای بنزینی و دیزلی در بازار موجود است. براساس توصیه و فرمولاسیون سازندگان این مکملها، با استفاده از این محصولات مزایای زیادی نصیب صاحبان خودرو میشود که برای مثال میتوان به تمیز شدن سیستم انژکتور و حذف رطوبت از سیستم سوخترسانی از بین بردن گرفتگی ها اشاره کرد. برای بهبود عملکرد کاتالیزور خودرو و همچنین سیستم اگزوز و انژکتور، محصولات تخصصی دیگری توسعه داده شدهاند و در بازار برای خرید موجود هستند.براساس نظر سازندگان این محصولات، در حالت کلی با استفاده از این اکتان بوستر ها باید خودرو عملکرد روانتری را از خود نشان دهد. مصرف سوخت بهینهتر، بهبود عملکرد احتراق، کاهش انتشار گازهای سمی و افزایش عمر مفید موتور خودرو جستجو کرد.
استفاده از مکمل سوخت بسیار راحت است. برای آشنایی با نحوه استفاده از مکملها میتوانید دستورالعمل موجود بر روی بستهبندی آن ها را مطالعه کنید. در اغلب موارد مکملهای سوخت مایع بوده و تنها نیاز است آنها را داخل باک خودرو بریزید، البته باک باید پر از بنزین یا گازوئیل باشد. مکمل باید با سوخت ترکیب شده و وارد سیستم سوخترسانی خودرو شود تا کارایی مناسبی از خود نشان دهد.
مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ
کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات
قیمت مکمل بنزین
انواع مکمل بنزین
مکمل بنزین کاسپین
مکمل بنزین آلمانی
مکمل بنزین اکتان بوستر
قیمت انواع مکمل بنزین
قیمت مکمل بنزین کاسپین
مکمل بنزین ورث
شاید برای شما این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به جایگاه سوخت گیری (پمپ بنزین)، یا هنگام خرید لوازم یدکی یا حتی هنگام خرید اسپری تمیز کننده تایر و داشبورد متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت(اکتان بوستر) را پیشنهاد کند. براساس گفته های آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی موتور مکمل های بنزین به افزایش بهسوزی یا اکتان افزایی خودرو کمک می کنند و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟
در صورتیکه به حرفهای گفته شده فروشندگان اعتماد کنید، با پرداخت هزینهای اضافه صاحب محلولی اعجاب انگیز خواهید شد! برای استفاده از مکمل سوخت (مکمل اکتان)تنها کافیست که این قوطی از این محلول را به باک پر بنزین اتومبیل خود اضافه کنید.مکملهای سوخت یا به بیانی دیگر افزودنی های سوخت برای موتورهای بنزینی و دیزلی در بازار موجود است. براساس توصیه و فرمولاسیون سازندگان این مکملها، با استفاده از این محصولات مزایای زیادی نصیب صاحبان خودرو میشود که برای مثال میتوان به تمیز شدن سیستم انژکتور و حذف رطوبت از سیستم سوخترسانی از بین بردن گرفتگی ها اشاره کرد. برای بهبود عملکرد کاتالیزور خودرو و همچنین سیستم اگزوز و انژکتور، محصولات تخصصی دیگری توسعه داده شدهاند و در بازار برای خرید موجود هستند.براساس نظر سازندگان این محصولات، در حالت کلی با استفاده از این اکتان بوستر ها باید خودرو عملکرد روانتری را از خود نشان دهد. مصرف سوخت بهینهتر، بهبود عملکرد احتراق، کاهش انتشار گازهای سمی و افزایش عمر مفید موتور خودرو جستجو کرد.
استفاده از مکمل سوخت بسیار راحت است. برای آشنایی با نحوه استفاده از مکملها میتوانید دستورالعمل موجود بر روی بستهبندی آن ها را مطالعه کنید. در اغلب موارد مکملهای سوخت مایع بوده و تنها نیاز است آنها را داخل باک خودرو بریزید، البته باک باید پر از بنزین یا گازوئیل باشد. مکمل باید با سوخت ترکیب شده و وارد سیستم سوخترسانی خودرو شود تا کارایی مناسبی از خود نشان دهد.
مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ
کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات
قیمت مکمل بنزین
انواع مکمل بنزین
مکمل بنزین کاسپین
مکمل بنزین آلمانی
مکمل بنزین اکتان بوستر
قیمت انواع مکمل بنزین
قیمت مکمل بنزین کاسپین
مکمل بنزین ورث