چرا پیشرانه ام جی در ایران ناک میزند
همانطور که آگاهی دارید پیشرانه MG شما از نوع چهارزمانهی درونسوز است. در صورت انجام به موقع سرویسها به شکل توصیه شدهی کارخانه و استفاده از سوخت با اکتان مناسب، مجموعهی پیشرانه وظایف خود را به درستی و سروقت انجام خواهد داد، ولی در غیر این صورت موتور خودرویِ MG شما شروع به لجبازی میکند که ظهورِ پدیدهی ناک یکی از آنهاست.
ناک (Knock) چیست؟
ناک Knock یا pinging یا detonation : زمانی که مراحل سوخت و ساز موتور درست نباشد بوجود میآید، پیشرانهی چهارزمانه همانطور که از اسمش پیداست، کار خود را در چهارمرحله انجام میدهد. آن چهار مرحله، مکش و تراکم و انفجار و تخلیه هستند. در مرحلهی انفجار یا توان، پیستون به بالاترین حد خود رسیده است و با کمکِ شمع، مخلوط سوخت و هوا در محفظهی احتراق (فضایِ بالای پیستون) منفجر میشود و توسط نیروی حاصله، پیستون به سمت پایین رانده میشود. حال در صورت ظهور پدیده Knock قبل از رسیدن پیستون به بالاترین وضعیت، انفجار به صورتِ زودهنگام (بدون جرقه شمعها) صورت میگیرد و فشار بسیار زیادی بر روی پیستون اعمال میشود که در نتیجه پیستون به دیوارهی سیلندر ضربه میزند و باعث تولید آوایی نامطلوب میشود.
تشخیص Knock زدن :
تشخیص آن زیاد مشکل نیست، زمانی که پای خود را بر روی پدال گاز میفشارید و خودرو در حال حرکت است، صدایی شبیه به سالن غذاخوری (پالسهایی کوتاه از صدای برخورد قاشق با چنگال یا دو قطعه فلزی با هم) از پیشرانه شنیده میشود که عموما در دورهای پایینتر به گوش میرسد. گاهی دلیل این صدا را به اشتباه برخورد سوپاپها مینامند.
ضربه یا Knock چه مشکلاتی ایجاد می کند؟
این پدیده باعث کاهش قدرت، افزایش آلودگی موتور، صدمه به موتور شامل: تابدیدگی شاتونها، از بین رفتن پیستونها و در مواردی سوراخ شدن آنها، معیوب شدن سیلندر و فشار نامتناسب به میللنگ و مجموعه یاتاقانها میشود.
تمهیدات کارخانه MG برای مقابله با این پدیده چیست؟
۱. سنسور Knock: این سنسور بر روی پیشرانهی بعضی از خودروها از جمله MG قرار گرفته است و ضربات ناشی از خودسوزی (احتراق زودرس) را که کوبش ایجاد میکند به ECU اطلاع میدهد و ECU هم بسته به مقدار آن، جرقه زدن شمعها را به تعویق میاندازد و تا حدودی باعث کمرنگ شدن این پدیده میشود، در نظر داشته باشید که ریتارد کردن جرقه باعث کاهش قدرت موتور خواهد شد.
۲. سیستم APC: سیستم Automatic Performance Control فقط برای خودروهای توربوشارژ شده کاربرد دارد و اولین بار توسط ساب معرفی و استفاده شد. این سیستم به اختصار، باعث کاهش فشار ایجاد شده توسط توربو در زمان Knock زدن میشود.
با خودرویی که Knock میزند چگونه رفتار کنیم؟
در این شرایط فشار را از روی پیشرانه کم کنید. از تجهیزات برقی و کولر خودرو کمترین استفاده را داشته باشید، در دور موتورهای پایین کمترین فشار را بر روی پدال گاز وارد کنید و در سربالاییها با دور موتور بالاتر حرکت کنید.
چرا پیشرانههای خودروهای ام جی Knock میزنند؟
۱. بنزین با کیفیت پایین: امروزه بیشتر کارخانههای خودروسازی از جمله SAIC MOTOR برای گرفتن بیشترین قدرت، پیشرانهها را با تراکم بالا میسازند و در اینصورت سازوکار بهینهی موتور فقط با سوزاندن سوخت با کیفیت بالا میسر میشود. کیفیت بنزین با عدد اکتان آن سنجیده میشود. در کشور ما بنزین با دو کیفیت عرضه میشود. یکی اصطلاحا معمولی و دیگری سوپر نامیده شده است. برای انتخاب سوخت مناسبِ خودروی خود، به دفترچهی اصلی آن مراجعه کنید که در آن عدد اکتان سوخت مصرفی میبایست بالای 98بوده در صورتی که بنزین سوپر تولید شده در ایران عدد اکتان میانگین 91 را دارا میباشد . معمولا تمامی خودروهای جدید نیازمند سوخت با اکتان بالا (سوپر) میباشند. هر چه نسبت تراکم سوخت به هوا در پیشرانه، عدد بالاتری باشد حرارت ایجاد شده در محفظه احتراق بیشتر است و هر چه اکتان بنزین پایینتر باشد مقاومت آن در برابر حرارت کمتر است، به این معنا که بنزین دچار خودسوزی میشود و باعث بوجود آمدن Knock میشود.
۲. اتاق احتراق: اگر اتاق احتراق از لایههای کربن انباشته یا در گوشه کنارههای آن زائدههای فلزی وجود داشته باشد، در دمای کارکرد موتور، ذوب خواهند شد و باعث افزایش دما در محفظه احتراق خواهند شد.
۳. شمع ها: در صورت استفاده از شمع نامرغوب و یا عدم تعویض آن در زمان تعیین شده.
- 4. دمای موتور: زمانی که دمای کارکرد موتور به بالاتر از حد نرمال میرسد، در ظهور این پدیده بیتاثیر نیست.
- 5. رقیق بودن سوخت: منظور از رقیق بودن، کاهش نسبت سوخت به هوا از حالت استاندارد است. این مورد باعث بالا رفتن دما در محفظهی احتراق میشود و در حالت وخیم پیستون را ذوب خواهد کرد!
- 6. روغن موتور: استفاده از روغن موتور با درجه ویسکوزیتهیِ متفاوت با نمونه توصیه شدهی کارخانه بوده و یا کم بودن میزان روغن موتور، باعث ایجاد خوردگی و افزایش حرارت در موتور خواهد شد.
چگونه Knock را از بین ببریم؟
۱. از بنزین با درجه اکتان توصیه شدهی کارخانه استفاده کنید، برای راندن با MG در کشورمان، علاوه بر سوختگیری با بنزینسوپر، استفاده از مکملهای مناسب جهت افزایش اکتان توصیه شده است. ( جهت اطلاع از نوع برند و تهیه آن با ما تماس بگیرید )
۲. برای کربنگیری، بهترین نتیجه با باز کردن سرسیلندر و شستشوی محفظه احتراق و سرپیستون حادث میشود، در غیر اینصورت از محلولهای پاککننده استفاده کنید.(مکمل های مخصوص با برندهای معتبر ) توجه داشته باشید که ضعیف شدن فنرهای سوپاپ یا آببندی نبودن سوپاپها با نشیمنگاه سوپاپ، باعث ایجاد فاصله بین آندو میشود و در نتیجه، کربن آن فاصله را پر خواهد کرد که علاوه بر ایجاد پدیدهی Knock، به سوپاپ و سیت سوپاپ لطمه وارد خواهد کرد و در نهایت باعث سوختن سوپاپ خواهد شد.
۳. شمعها را با نمونه اصلی و در زمان توصیه شده تعویض کنید، همچنین ولتاژ باتری را امتحان کنید و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
- 4. اگر خودرو در دمای صحیح کار نمیکند، سطح مایع خنک کننده ونشتی منبع انبساط و کارکرد درست فنها و سنسور دمای آب و سایر اجزای سیستم خنککننده بررسی شود. برای مایع خنک کننده از درصد آب مقطر / ضدیخ توصیه شدهی کارخانه آلفارومئو استفاده کنید و توجه داشته باشید که ضدیخ علاوه بر خاصیت رسوبزدایی، ضدجوش نیز میباشد.
- 5. برهم خوردن نسبت سوخت به هوا کمتر دیده میشود، برای برطرف کردن آن ECU خودرو پروگرام و رگلاتور سوخت و انژکتورها آزمایش میشوند.
- 6. میزان روغن موتور را همیشه چک کنید و در زمان مناسب و فقط با درجه گرانروی توصیه شده تعویض کنید.
و در پایان از سواریِ خودروی MG خود، بدون صدای اضافه لذت ببرید.
بررسی یک پدیده فراگیر و بسیار مخرب؛ چرا موتور خودرو دچار KNOCK می شود؟
شاید شما نیز یکبار با این مورد مواجه شده باشید که موتور خودرو در هنگامی که در یک مسیر سربالایی قرار دارید شروع به تولید صدای چق چق کند (صدایی شبیه به برخورد آرام قاشق و چنگال به یکدیگر) و تا پدال گاز را رها می کنید این صدا بر طرف می شود و هنگامی که دوباره پای خود را روی پدال گاز قرار می دهید این صدا به گوش می رسد.
این صدا مشکلی است که که مکانیک ها آن را ناک یا ضربه می نامند. ناک به حالتی گفته می شود که در آن مخلوط سوخت و هوای موجود در سیلندر زودتر از زمان جرقه زنی شمع منفجر می شود.
این حالت معمولا در هنگام حرکت در حالت اصطلاحا دنده مُرده به وجود می آید. وضعیت دنده مُرده مربوط به حالتی است که با انتخاب دنده اشتباه (بیش از حد سبک) راننده قصد شتاب گیری دارد و نامناسب بودن دنده در این وضعیت، منجر به تعلل پیشرانه در دور گرفتن و طولانی شدن پروسه احتراق می شود.
در ادامه می خواهیم به این مساله بیشتر بپردازیم اما باید بدانید که اگر موتوری مدت زمان زیادی را در وضعیت ناک کار کند این امر می تواند سبب آسیب دیدن قطعات داخلی موتور شود.
ناک چیست؟
موتورهای احتراق داخلی به این شکل کار می کنند که مخلوط سوخت و هوای وارد شده به سیلندر در محفظه ی احتراق توسط شمع مشتعل می شود و این انفجار سبب پایین رفتن پیستون شده و نیروی موتور تولید می شود و در ادامه به چرخ ها انتقال پیدا می کند.
مشکل ناک زمانی بروز می کند که موتور بسیار گرم باشد و دمای محفظه ی احتراق آن قدر بالا برود که مخلوط سوخت و هوای وارد شده بر اثر همین حرارت و زودتر از زمان جرقه زنی شمع ها مشتعل شود.
به گفته ی یکی از نمایندگی های تویوتا در وودبریج معمولا ناک زمانی اتفاق می افتد که خود شمع نیز می خواهد جرقه بزند و به این ترتیب دو احتراق با هم در داخل محفظه ی احتراق ایجاد می شوند و با یکدیگر تداخل می کنند، چنین موردی فشار و تنش زیادی را به موتور وارد می کند که صدای آن را می توان از بیرون نیز شنید.
مشکل اصلی اینجاست
برخورد این دو احتراق با یکدیگر آنقدر به موتور فشار وارد می کند که در نهایت می تواند سبب آسیب دیدن پیستون ها نیز شود. این اتفاق دمای پیستون ها را نیز به شدت بالا می برد. شاید برایتان جالب باشد اما ناک داشتن موتور برای مدت زمان طولانی حتی ممکن است منجر به سوراخ شدن پیستون شود که اگر چنین اتفاقی بیافتد هزینه ی زیادی را باید برای تعمیر موتور پرداخت کرد.
یکی از اصلی ترین دلایل بروز ناک در موتور اکتان نامناسب سوخت است. کارخانه های سازنده معمولا اکتان مناسب سوخت را برای موتور خودرو در دفترچه ی راهنمای مشتری قید می کنند.
همانطور که می دانید اکتان بالاتر به معنی مقاومت بالاتر سوخت در برابر اشتعال است بنابراین اگر سوختی اکتان پایینی داشته باشد زودتر مشتعل خواهد شد و این برای موتوری که دما و ضریب تراکم بالایی دارد مورد خوبی نیست. بنابراین همواره سعی کنید از سوختی که کارخانه ی سازنده برای خودرو پیشنهاد کرده است استفاده کنید.
در صورت عدم دسترسی به سوخت با اکتان مناسب می توان از مکمل های اکتان افزا نیز استفاده کرد هرچند که این مورد نیز گاها مشکلات مربوط به خود را دارد.
مورد بعدی که می تواند سبب بروز ناک در موتور شود وجود جرم در سرسیلندر است. زمانی که مخلوط سوخت و هوا مشتعل می شود یک فرآیند شیمیایی اتفاق میافتد که در طی آن CO2 تبدیل به H2O می شود.
در این پروسه مقداری گازهای دیگر و نیز دوده هم تولید می شود که البته بیشتر آنها از اگزوز خودرو خارج می شوند. با این وجود مقدار بسیار کمی از این دوده ها از سیلندر خارج نشده و در بخش بالایی سیلندر یعنی درست در محفظه ی احتراق ایجاد جرم می کنند که به آنها دوده گرفتن موتور و یا جرم گرفتگی گفته می شود.
این لایه های جرم که از جنس کربن هستند در دماهای بالای موتور گداخته شده و می توانند سبب مشتعل شدن بنزین و یا گازوئیل متراکم شده در موتور شوند و آن را زودتر از شمع ها منفجر کنند.
برطرف کردن جرم گرفتگی موتور نیز موردی است که باید توسط مکانیک خبره انجام شود و یک کار تخصصی به حساب می آید.
سومین دلیلی که می تواند سبب بروز ناک در موتور خودرو شود استفاده از شمع های نا مناسب است. اگر شما از شمعی که با طراحی موتور خودرویستان سازگاری ندارد استفاده کنید در این صورت این شمع می تواند سیکل احتراق موتور را دچار اختلال کرده و ایجاد ناک کند.
راه بر طرف کردن این مشکل نیز باز کردن این شمع ها و جایگزین کردن آن ها با نمونه ی استاندارد کارخانه است.
در بیشتر موارد استفاده از بنزین مرغوب می تواند ناک موتور خودروی شما را از بین ببرد اما اگر با وجود سوخت مناسب همچنان موتور خودرو ناک داشته باشد لازم است تا به یک مکانیک مجرب مراجعه کنید تا خودرو را عیب یابی کند.
می توان گفت که موتورهای توربو اساسا بیشتر از موتور های تنفس طبیعی به کیفیت سوخت و مسائل ناشی از آن حساس هستند و به دلیل فشار احتراق بالاتر (ناشی از وجود توربو) در صورت مناسب نبودن سوخت، احتمال آسیب دیدگی این موتورها به مراتب بیشتر است.
اکتان چیست؟
شما به یک پمپ بنزین می روید و عموما با دو نوع بنزین (سوپر و معمولی) مواجه می شوید،البته در برخی کشورها سه نوع بنزین قابل ارائه می باشد( regular, mid-grade, premium ) اما آیا تا به حال فکر کرده اید که این سوخت ها با اعداد اکتان مختلف 87، 89 ،93 به چه معنا هستند ؟
احتمالا شما شنیده باشید که این ارقام نشان دهنده درجه کیفی سوخت می باشد و نام این کمیت اکتان است. اما مگر شما می دانید که اکتان چیست و چه می کند، برای کسی که به این مفاهیم نا آشناست گفتن اینکه 3 درجه (points) اختلاف بین اکتان بنزین معمولی و سوپر هست کمی گیج کننده به نظر خواهد رسید.
پاسخ کوتاه : اکتان کمیت اندازه گیری مقاومت فشرده شدن سوخت قبل از احتراق می باشد.یا به تعریفی دیگر در شرایط نامناسب، سوخت هایی با اکتان بالاتر کمتر احتمال دارد که دچار احتراق ناقص یا انفجار پیش از موعد شوند که خود فشار بسیار بالایی به موتور وارد می کند. به همین دلیل خودروهای نوین که از موتورهای با نسبت تراکم بالاتر استفاده می کنند برای داشتن حداکثر بازده و کاهش گاز های خروجی مضر به حداکثر فشرده سازی بنزین قبل از احتراق در موتور نیاز دارند که فشرده سازی بالاتر نیاز به سوخت اکتان بالاتر دارند. پاسخ فوق کوتاه و خلاصه بود، پاسخ طولانی کمی پیچیده تر است و نیاز به درک بهتری دارد. دقیقا همانطور پیچیده که ماشین های ما چگونه سوخت موجود در باک خودرو را به انرژی جنبشی در سطح جاده تبدیل می کنند که ما عبور از آن ها کنیم. بنابراین آماده یادگیری یک مطلب علمی و نسبتا طولانی در ادامه این مقاله باشید.
در تصویر سمت چپ، ما یک تصویر متحرک از آنچه که اکثریت قریب به اتفاق موتورهای احتراق داخلی (ICEs) متداول در خودروهای امروزی را می بینیم، که به عنوان چرخه چهار زمانه شناخته می شود،هر چرخه موتور چهارزمانه به چهار مرحله تقسیم میشود و در هر مرحله، هر پیستون یک بار طول سیلندر را میپیماید. از آن جایی که تنها در یک مرحله از هر چرخهٔ موتور، به میل لنگ شتاب داده میشود؛ هر چرخه کامل موتور چهارزمانه به دو بار چرخش میل لنگ منجر میشود.
مرحله اول: مکش (تنفس) Intake
در این مرحله پیستون valve در بالاترین مکان ممکن(T.D.C) در سیلندر قرار دارد. پیستون از بالای سیلندر به پایین (B.D.C) میآید و باعث بالا رفتن حجم سیلندر میشود و مخلوطی از هوا و سوخت وارد سیلندر میشود.
مرحله دوم: تراکم (فشردهسازی)Compression
در این مرحله هر دو سوپاپ ورودی و خروجی بسته میشود و پیستون به بالای سیلندر بر میگردد که باعث تراکم سوخت air-fuel mixture یا مخلوط هوا و سوخت میشود.
مرحله سوم: انفجار (قدرت)Combustion
در این مرحله همانطور که پیستون در بالاترین نقطه ممکن قرار دارد مخلوط هوا و سوخت متراکم شده توسط جرقه شمع spark plug ، در موتورهای بنزینی یا توسط گرمای تولید شده به واسطهٔ تراکم آن در موتورهای دیزلی احتراق صورت میگیرد. فشار ایجاد شده به دلیل احتراق سوخت باعث میشود که پیستون به پایینترین نقطه برگردد.
مرحله چهارم: تخلیه (خروج دود)Exhaust
در این مرحله همانطور که سوپاپ valve دود(خروجی) باز است پیستون به بالا بر میگردد و دود حاصل از احتراق سوخت از طریق اگزوز به بیرون رانده میشود.
چگونه اکتان در این سیکل چهار زمانه تاثیر دارد ؟
در واقع همه چیز.همانطور که در بالا ذکر شد،عدد بالاتر اکتان سوخت به معنای آن است که سوخت می تواند فشار بیشتری را بدون احتراق فشرده شود یعنی سوپاپ های احتراق موتور تا بیشترین مقدار پایین میرود و سوخت را فشرده میکند و در لحظه مناسب احتراق رخ داد و حداکثر توان به خودرو منتقل می شود.تا زمانی که در این چرخه فشرده سازی سوخت در ایده آل ترین حالت رخ دهد قدرت و بهره وری افزایش می یابد و مهمترین نتیجه این است که افزایش راندمان موتور یعنی کاهش انتشار گازهای سمی در واقع با افزایش نسبت فشرده سازی سوخت، تغییر زمان جرقه زنی شمع ها و تزریق سوخت کمتر به سیلندر و احتراق کامل سوخت(جلوگیری از خام سوزی) خروج کمتر گازهای مضر از موتور خودرو را سبب می شویم. مطالعات دانشگاه MIT نشان می دهد که اگر سوختهای اکتان بالاتر و موتورهای مناسب برای آنها گسترده تر شوند، ایالات متحده می تواند میزان انتشار CO2 سالانه خود را با 35 میلیون تن کاهش دهد.خودروسازان و شرکتهای نفتی در حال تحقیق و توسعه بنزین با عدد اکتان بالا و پیشرانههایی هستند که با سوخت جدید انطباق پذیرتر باشند.افزایش عدد اکتان سوخت یکی از ارزانترین راههایی است که میتوان مصرف بنزین و میزان آلایندگی مونوکسید کربن (CO) را بهوسیله آن کاهش داد. خودروهایی که از سوخت با عدد اکتان بالا استفاده میکنند، انرژی بیشتری از بنزین میگیرند که به طی مسافت بیشتر منجر خواهد شد. همچنین تبخیر بنزینی اکتان بالا در جایگاه ها و مخزن سوخت خودرو به مراتب کمتر است.بنزین با عدد اکتان ۹۸ بهطور متوسط ۱۰ درصد در مصرف سوخت خودرو صرفهجویی میکند.
مقالات مرتبط:
انواع مکمل های سوخت کدامند و چه کاربردی دارند ؟
آیا مکمل های سوخت یا اکتان بوستر بنزین واقعا کار می کنند؟
منابع :
مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ
کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات
مکمل سوخت (بنزین) اکتان بوستر DG با حجم 355 میلی لیتر
اکتان بوستر DG (دیرگون)، مکمل سوختی است چند منظوره جهت افزایش عدد اکتان بنزین، برای تمامی خودرو ها ی بنزینی این مکمل می تواند عدد اکتان بنزین را بسته به نوع بنزین چندین درجه ارتقاء بخشد. مکمل های سوخت یا افزاینده های اکتان بنزین(بوستر) استاندارد موجود در بازار قطعا می توانند اکتان بنزین را به منظور بهسوزی افزایش دهند ولی اینکه تا چه اندازه میتواند عدد اکتان(درجه آرام سوزی)(RON: Research Octane Number) را بالا برند،از محصولی به محصول دیگر تغییر می کند،تقویت کننده های اکتان با کیفیت بالا می توانند اعداد اکتان شگفت انگیزی را ادعا کنند، با این حال بسیاری از این محصولات موجود در بازار از آنچه روی محصول درج شده است متفاوت است.
نحوه عملکرد افزودنی های سوخت(Fuel Additives) چگونه است؟
یکی از پرسش های اساسی که در مورد تقویت کننده های اکتان مطرح می باشد این هست که چطور چنین حجم و مقدار کوچکی می تواند اکتان 50 تا 60 لیتر بنزین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.پاسخ این موضوع در مواد فعال(active ingredients)که تشکیل دهنده مکمل سوخت است نهفته می باشد که به بررسی این مواد خواهیم پرداخت. این مکمل ها یا افزودنی هایی باعث افزایش فشردگی سوخت و احتراق دیرتر ولی قویتر داخل موتور می شود و همچنین کارکرد موتور بی صداتر و روان تر خواهد شد. با جلوگیری از ضربه زدن سوپاپ ها در اثر احتراق ناقص، عمر و بازدهی موتور افزایش می یابد.
مزایای استفاده از مکمل سوخت DG
با استفاده کردن از مکمل بنزین و اکتان بوستر دیرگون DG از خوردگی سوپاپها و محل تاپیک سوپاپها در موتور جلوگیری کرده و طول عمر موتور را افزایش دهید.اکتان بوستر DG کپ اولیه موتور را برطرف کرده و واکنش موتور را به پدال گاز افزایش می دهد و همچنین موجب افزایش ضریب راندمان موتور خودرو می شود. مکمل بنزین اکتان بوستر DG با بالاترین استانداردهای روز دنیا برای بازار های اروپا و آمریکا تولید شده است و با کاتالیست و سنسور اکسیژن خودرو سازگاری کامل دارد.
- کاهش مصرف سوخت
- بهبود اکتان و بهسوزی سوخت
- تبدیل بنزین معمولی به سوپر
- بهبود شتاب
- افزایش کلی عملکرد موتور
- کاهش صدای موتور
- کاهش گازهای سمی خروجی
چگونه از مکمل سوخت استفاده کنیم ؟
پس از هر بار سوخت گیری خودرو این مکمل سوخت را میتوان به داخل باک بنزین اضافه کنید.355 میلی لیتر از اکتان بوستر DG برای ۶۰ لیتر بنزین کاملا مناسب و بهینه می باشد.از تماس مستقیم با پوست دست خودداری فرمایید.
مقاله مرتبط با راهنمای خرید مکمل سوخت
- قیمت محصولات خودرویی DG به نرخ تک فروشی می باشد.برای دریافت لیست قیمت انواع مکمل بنزین یا اکتان سوخت (خرید عمده کارتنی)با ما تماس حاصل فرمایید( 02184267104 | 09197635038).همچنین می توانید با ثبت نام در سایت و ساخت حساب کاربری قیمت نمایندگان را مشاهده فرمایید.
مکمل بنزین اکتان (OCTANE)بوستر سوخت LUXIT با حجم 355 میلی لیتر
مکمل بنزین یا اکتان بوستر LUXIT (لوکسیت)، مکمل سوختی است چند منظوره جهت افزایش عدد اکتان بنزین و همچنین بهبود کارکرد موتور و افزایش توان آن ،این مکمل سوخت برای تمامی خودرو ها و تجهیزاتی که با موتور چهار زمانه بنزینی مانند قایق های موتوری ،موتور های چهار چرخ ATV و موتورسیکلت ها قابل استفاده می باشد ،این مکمل می تواند عدد اکتان بنزین را بسته به نوع سوخت پایه چندین درجه ارتقاء بخشد. با بهبود کیفیت سوخت به وسیله اکتان می توان بهسوزی موتور را بهبود بخشید و گاز های خروجی اگزوز را به واسطه جلوگیری از خام سوزی بهبود بخشید.
مزایای استفاده از مکمل سوخت LUXIT
با استفاده کردن از مکمل بنزین اکتان بوستر لوکسیت از خوردگی سوپاپها و محل تاپیک سوپاپها در موتور جلوگیری کرده و طول عمر موتور را افزایش دهید. اکتان بوستر لوکسیت تا حد زیادی واکنش موتور به پدال گاز را بهبود می بخشد و کپ اولیه موتور را برطرف کرده و موجب افزایش ضریب راندمان موتور خودرو می شود. مکمل بنزین اکتان بوستر LUXIT برای خودروهای با کاتالیست مناسب می باشد و به سنسور اکسیژن نیز آسیب نمی رساند.
- بهبود اکتان
- افزایش شتاب
- کاهش مصرف سوخت
- احیا سیستم سوخت رسانی
- کاهش گاز های سمی خروجی
- بهبود کیفیت بنزین معمولی به سوپر
- محافظت و جلوگیری از ضربه موتور(KNOCK)
روش استفاده از مکمل سوخت :
پس از هر بار سوخت گیری خودرو این مکمل سوخت را میتوان به داخل باک بنزین اضافه کنید. اکتان بوستر LUXIT برای ۶۰ لیتر بنزین کاملا مناسب و بهینه می باشد.
-
راهنمای خرید مکمل سوخت
-
انواع مکمل های سوخت کدامند و چه کاربردی دارند ؟
- آیا مکمل های سوخت یا اکتان بوستر بنزین واقعا کار می کنند؟